Oldalsáv

Irány Olaszország!

2018. május 31.
A Dunaferr iskolában sok éves hagyomány, hogy május derekán kirándulni mennek Olaszországba. Az idén egy ötven fős csapat indult útnak. Pernyei Réke tanárnő beszámolója:

Diákjaink május 24-27. között egy négynapos olaszországi kiránduláson vettek részt, ahonnan rengeteg élménnyel tértek haza! Pernyei Réka tanárnő beszámolója következik.
„Az 50 fős csapattal először Szlovéniában, a Dráva menti Maribor városában tettünk egy kellemes sétát és ismerkedtünk a város látnivalóival, mint például a 400 éves szőlőtőkével!
Este megérkeztünk az olasz tengerpartra, Lido di Jesoloba.
Másnap behajókáztunk Velencébe. Sokan a Harangtorony kb. 70 m-es magasságából is megcsodálták a várost. A Szent Márk Bazilika híres arany mozaikjait is láttuk, illetve az Aranyoltárt. Velencében kihagyhatatlan élmény a gondolázás, néhányan vízitaxival utaztak végig a Canal Grandén, Velence fő vízi útvonalán. A Rialto híd hangulatos környékén, illetve a szűk kis utcácskákban is sétálgattunk.
A 3. napon elutaztunk a híres Gardaland vidámparkba, ahol a nap nagy részét töltöttük. Ezen a napon a szállásunk a Monte Baldo hegyen, Spiazzi hegyi városkájában volt.
Az utolsó nap is tartogatott élményeket: a Garda-tó ékkövét, a tóba benyúló félszigeten fekvő Sirmionét néztük meg. Egy nagyon élvezetes, a félszigetet megkerülő motorcsónak túra keretében láttuk a várat, a termálfürdőt, Maria Callas híres operaénekesnő villáját, római kori romokat, a víz alól felbugyogó forró termálvizet!"
A kirándulást Pernyei Réka tanárnő , Csizmadia Kornél és Marton Kristóf tanár urak szervezték meg a diákoknak.

Dunaújvárosi Szakképzési Centrum

H-2400 Dunaújváros, Római krt. 51.